Dordrecht

Wat vliegt de tijd, we vergeten gewoon ons reisverslag bij te houden.
Vanuit Middelburg vertrokken we in een miezerregentje richting Veerse Meer.
Bij de sluis klaarde het gelukkig wat op en na een vlotte passage ging het verder over het veerse meer naar de Oosterschelde. Ook bij de Katseveer sluis verliep alles vlotjes. Het aanbod van vakantiegangers is nog zeer gering. We lagen met slechts 3 jachten in de sluis. Na passage ging het richting St. Annaland. Het weer was behoorlijk opgeknapt maar helaas weinig wind. De motor moest erbij om nog enigszins op tijd aan te komen.
Hier zijn we 2 nachtjes gebleven. Op zaterdag was het redelijk mooi weer en de voorspelling was dat het pas later in de middag ging regenen. De fietsen uitgepakt en een half rondje Tholen gemaakt.  Via Stavenisse naar St. Maartensdijk, Gorishoek en daarna dwars over het eiland terug naar de haven.
Even nog wat boodschappen gedaan en terug naar de boot. We waren net binnen en het begon te regenen.

De volgende ochtend regende het nog steeds. Om ca 12:00 uur toch maar vertrokken en nu richting het Hollandsdiep naar Numansdorp.
Kort na vertrek hield de regen op. De Krammersluis riepen we op en kregen te horen als we vol gas gaven konden we nog net mee. Na passage konden de zeilen omhoog en dit bleef zo tot de volgende Sluis, de Volkeraksluizen.
Hierna oversteken naar Numansdorp. Een mooie  langgerekte jachthaven in een oude  meander die midden in het dorp uitkomt.
De volgende morgen (maandag) ging het richting Dordrecht. Eem mooi windje 4-5 uit het zuidwesten bracht ons snel over het Hollandsdiep en Dordtse Kil naar de Niieuwe Maas. Hier werden de zeilen gestreken ging het naar de wachtsteiger voor de Hefbrug in Dordrecht. 1,5 uur later lagen we afgemeerd in de Nieuwe Haven in Dordrecht centrum.
Vandaag aan Cultuur gedaan een museum (Huis van Gijn) bezocht en de grote Kerk. In de middaguren een fietstocht gemaakt via Gravendeel op de Hoekse Waard en weer terug naar Dordt.
Morgen gaan we verder naar een voor Dora nostalgische plaats.

Bovenstaande foto heb ik genomen vanaf het terras van de jachtclub waar ik het verslag heb geschreven.

1 reactie

1. Hans en Carla schreef:

Hallo toerders,
    Gelukkig is die regen nu voorbij en wordt het de komende dagen snikheet maar dat is beter dan die regen. Wel hier met windkracht 0 Bft maar dan gaan we motoren op de plas en de Maas.Op 26 juli start de eerste bouwvak Noord en dan komen er meer boten op het water.Zijn nog een dagje Rotterdam geweest met een Blokkerkaartje en de bootjes in de haven bekeken vanaf het achterdek van de SS Rotterdam en met een Spido rondvaart. Water blijft toch trekken.We blijven jullie volgen.Groeten van Hans en Carla.