Gouda 17-08-2016

Allereerst dank aan onze gastschrijvers Sabine en Bert Jan. Jullie hebben al jullie belevenissen mooi verwoord en voorzien van leuke en mooie foto’s.
In Lelystad hebben wij de Bluebridge weer overgenomen, in zeer goede staat, goed gepoetst (waarschijnlijk met de zeer goede hulp van Saar en Pim), schadevrij en met de voorraden weer rijkelijk aangevuld. Gelukkig was een fles Schylger jutters-bitter ook achtergebleven. Voor alles dank. Een reservering voor volgend jaar is hiermee verdiend.
Wij hebben ons in Maarssen prima vermaakt, hobbyen en fietsen.
Naar Woerden, Utrecht, Bilhoven Maarseveensplassen, Groenekan, Amelisweerd en zelfs voor de deur bij het Rietveld-Schroeder huis in Utrecht.

Dinsdagmorgen om 10:00 uur vertrokken uit Lelystad. Richting Amsterdam. Mooi weertje en lekker windje. Er kon weer gezeild worden.
Om 15:20 uur de Schellingwouder brug. De voorlaatste opening voor 18:00 uur. Mooi op tijd dus.
We wilden weer eens ’s nachts door Amsterdam varen, dus op naar de Houthaven om ons bij de Westerbrug te melden. Na afmeren kwam de brugwachter naar ons toe met de mededeling dat er ergen in het traject een brug stuk was, een of ander tandwiel was gebroken ??!!.
Er zat dus niet anders op dan over Haarlem te varen. Over zee was niet direct een optie, slapen in IJmuiden, aan de wind naar Scheveningen en ook belangrijk Dora is morgen jarig en dit moeten we rustig kunnen vieren.
Om 19:45 uur draait de brug in de snelweg A9. Ruim op tijd waren we daar.
Nu nog de sluis in Spaarndam en een aantal bruggen later lagen we om 21:00 uur in Haarlem. Weliswaar met toestemming van de havenmeesterbij dubbel afgemeerd.
Vanochtend snel bij de supermarkt het verjaardagsontbijt bij elkaar geschraapt en lekker buiten in de kuip rijkelijk ontbeten. Een goed begin van Dora’s verjaardag.
Rond 11:00 uur vertrokken richting Kaag. De brug in de A 44 en spoorbrug draait om 15:09.
Rond 14:00 uur lagen we voor de brug, dus tijd voor koffie met gebak !
Na passage op naar Gouda, de spoorbrug draait om 20:27 uur.
Ook hier weer ruim een uur te vroeg voor de brug, ook weer geen probleem, tijd voor het avondeten.Een mooi , zonnig tochtje door het groene hart van Holland.                                                                     Nu liggen we in de verenigingshaven in Gouda.
Morgen om 9:00 uur gaat het richting Willemstad en vrijdag naar onze thuishaven en daarna naar huis.

1 reactie

1. Hans en Carla schreef:

Precies op tijd naar huis want volgens Zilt Meteo Henk Huizinga hebben we dit weekend een dip. Bij “Zeegat”zien we om 12:00 uur al dikke wolken en bij Maastricht drijven ze ook al binnen. Hier zitten we nog even lekker in de zon maar de prognose zien er volgens Buienradar er weer zeer goed uit (Henk wat minder). Vandaag dus even geen boot maar een rondje fietsen en wat snoeiwerk in de tuin. Nog een veilige thuisvaart en rit naar Venlo.