Laatste week in Spanje

Het is nu zondagavond, 26 februari we en kijken naar uitzending gemist van omroep Venlo. We kijken naar de Boetezitting en de diverse optochten.
Wat hebben we deze week gedaan. Eigenlijk gewoon Pensionado gevierd. Wat later opstaan, vers stokbrood halen, rustig ontbijten, krantje lezen op de Ipad, wandelingetje en/of een ritje maken in de buurt.
Deze week zijn we eens in de omliggende plaatsen gaan kijken naar een ander stekje voor volgend jaar. Genoeg aanbod, de meeste, naar onze smaak te klassiek ingericht. Of je komt in vila’s terecht die ver buiten de bebouwde kom liggen en daarnaast erg prijzig zijn. We zijn ook in Benidorm aan het Ponientestrand gaan kijken. Dit is het  rustige deel van Benidorm, geen bars of discotheken en toch de sfeer van een levendige boulevard die vooral bevolkt wordt door de Spanjaarden.
We zijn deze week op de huurfiets naar Altea en Albir geweest.
De volgende dag in Benidorm wat rondgefietst. Het was wat nat weer, geen regen maar vochtige straten. Ze hebben hier wel fietspaden maar die lopen op de grote doorgaande wegen in het midden van de weg en zijn rood geverfd. (Niet zoals in Nederland rood asfalt ,maar rode verf. Ik ging wat vooruit een helling af en keek om waar Dora bleef. Ik zag haar zwaaien en kneep in de remmen. En daar lag ik. Gelukkig niks gebroken alleen wat spierpijn. Na een dag  was de pijn al gelukkig een heel stuk minder.

In Guadalest waren we zaterdag. We kwamen op het juiste moment.De culinaire week was zojuist begonnen. Een grote tent op het parkeerterrein en daarin een presentatie van meer dan 10 restaurants in de buurt. Op bonnetjes kon je de lekkerste gerechtjes krijgen (tapas) of een goed glas wijn. Onze lunch was voortreffelijk.

Het stuwmeer beneden in het dal, was in tegenstelling tot andere jaren, weer goed gevuld. Heeft alles te maken met de vele regenval in januari.

Op de terugweg door diverse dorpjes gereden o.a. Ook door Polop. Een dorpje met zeer smalle straatjes en dat hebben we geweten.
We zijn er gelukkig schadevrij uitgekomen.

Gisteravond naar de stad gewandeld om naar de carnavalsoptocht te kijken. Hij begon pas om 22:00 uur. Na een klein half uurtje hadden we het wel gezien. Veel trommen en veel groepen.

Vandaag een fikse wandeling gemaakt van bijna 12 km. Onderweg wat gegeten en om 16:30 uur weer thuis.

D

Dinsdagmorgen gaan we vertrekken. Eerst 2 nachten in Bilbao en daarna in 2 etappes naar Venlo.

3 reacties

1. Hans en Carla schreef:

Belangrijk voor het nieuwe stekkie is dat er wel op loopafstand een warme bakker is en snel internet. Geniet nog even van de laatste zon want hier is het stormachtig en nat. Geen weer om een koud biertje op de Parade te drinken. In Bilbao is het weer ook nog de komende dagen aantrekkelijk en wat minder wind. Goede reis terug.

2. Bernard schreef:

Dank je wel Hans en Carla. Het stekje voor volgend jaar zie je al op de foto. Het gebouw met de witte strepen. We hebben gereserveerd het appartement op de 4 etage aan de linkerkant. Bovenop staan 4 palmen en is er een zwembad, jacuzzii kinderbadje en terras. Het gebouw is net opgeleverd. Erg luxe en mooi ingericht. En belangrijk heel rustig gelegen aan het ponbiente strand van Benidorm.
    Groeten en tot ziens in Venlo

3. Hans en Carla schreef:

Het nieuwe stekkie gevonden. Via Street View met beeldmateriaal uit 06-2015 de bouwput gevonden aan de Av.Armada Españole met de start van de bouw op 1 juli 2015 en met G.E.platte grond met beeldmateriaal van 22-09-2015 zie je dat ze in de fundering bezig zijn. Dus jullie hebben een nieuw gebouw. Pos.38°32’14.26N 0°08’31.33W. met rechts een Farmacia misschien nodig wanneer je te veel olijfolie hebt gehad en een supermarkt met verse broodjes, links een bar met pizzeria en recht voor je een mooie boulevard en een mooi strand met op 166° het eiland in de verte. Kijk op de link: http://www.panoramio.com/photo/25459031?source=wapi&referrer=kh.google.com Link naar een mooie foto naar de palmen op het strand bij nacht en de verlichte boulevard. Mooi stekkie om naar uit te zien.Goede reis.