Onderweg aan de Oosterschelde

Woensdagmorgen waren we weer helemaal uitgerust. Even na half twaalf vertrokken we met een windkrachtje 3 uit het zuid westen richting de Zeelandbrug. Eerst de wind vanachter en daarna, door de draaiing van het vaarwater steeds hoger aan de wind. We konden tot voor de brug blijven zeilen. Bij het even wachten voor de brugopening zagen we  ’t Crayennest van Bram en Nel.
Wij gaan naar Goes en jullie? Naar Middelburg maar we kunnen natuurlijk ook naar Goes gaan.
Gezamelijk zeilden we naar de sluis bij Goese Sas.
Om 16:00 uur ging de brug voor ons open en direkt aan bakboord ligt Jachthaven: De Werf. Wij kennen deze haven nog van zeker 15 jaar geleden toen we met onze Winner 950 en de kinderen hier vaker kwamen. We noemde dit de Eftelinghaven vanwege de sprookjesachtige sfeer en overal bordjes met spreuken. Het was nog als vanouds. Inschrijven in een groot boek en alles in het clubgebouw nog zelfbediening en het geld in een busje doen.

’s Avond gezellig bijgekletst met Bram en Nel bij ons aan boord.
De volgende dag gingen zij weer weg  en wij  een rondje gefietst ten zuiden van Goes, in de zo genaamde Zak van Zuid Beveland mooie kleine weggetjes tussen heel veel fruit-boomgaarden.
Vandaag vrijdag gaan we  om 13:00 uur weer richting Colijnsplaat.
Om 15:30 uur maken we vast op onze ligplaats. De boot wordt flink gepoetst en verder klaargemaakt voor onze verdere vakantie.
Wij gaan een weekje wat anders doen en komen over ca 10 dagen terug om dan richting IJsselmeer te gaan.

1 reactie

1. Simone schreef:

jaaa! De Efetlinghaven! Mooi dat ie nog steeds bestaat en nog steeds op gezellige kneuteruge wijze gebruikt mag worden. T zal wel even passen en meten zijn geweest, want in mijn herinnering was er niet veel plak voor “dikke” boten.